dissabte, 22 de desembre del 2018

La Barcelonista


L'amy 1925 amb la consecució del titol de campió per part del Futbol Club Barcelona, Rossend Llurba i Tost composa la lletra de la cançó 
'La Barcelonista' que va ser interpretada per MercèSerós i Ballester. En aquell equip jugava en Vicenç Piera Pañella tal com queda reflectit en la cançó :







Del futbol sóc entusiasta, 
jo mai deixo cap partit, 
i de tots el Barcelona, 
és el meu club preferit. 
Ses colors de blau i grana 
presumeixo amb il·lusió 
 i orgullosa estic de veres 
de que sigui el campeó.... 

I és que el club de Barcelona ha demostrat
que és un club que es porta l'oli, la veritat... 
Jo sóc barcelonista, 
m'encanta en Samitier, 
l'Alcàntara i en Platko 
que és millor porter! 
Carulla, Bosch i en Sancho, 
Walter, Piera i Arnau
i en Plana i Sagi Barba, 
Barba, salau! 

Moltes festes per la tarda, 
jo vaig al camp de les Corts 
on hi juga el Barcelona, 
que és l'equip millor de tots! 
I d'un cor de goig s'omplena 
quan es mira cara al sol 
els xicots plens d'entiusiasme 
cada pas marquen un gol. 
Als contraris del meu club 
si estan badant, 
les pilotes, com si res, 
van col·locant! 

Jo sóc barcelonista, 
m'encanta en Samitier, 
 l'Alcàntara i en Platko 
que és millor porter! 
Carulla, Bosch i en Sancho, 
Walter, Piera i Arnau 
i en Plana i Sagi Barba, 
Barba, salau! 

Jugadors forts i animosos 
són avui nostres campions 
i els reflexes de ses històries 
defensem per tots cantons. 
Són els nois de Barcelona, 
és inútil que busqueu
més esportmans i més nobles
enlloc més en trobareu. 
Per això aquest club pel ciutadà 
és l'orgull de nostre poble català. 

Jo sóc barcelonista, 
m'encanta en Samitier, 
l'Alcàntara i en Platko 
que és millor porter! 
Carulla, Bosch i en Sancho, 
Walter, Piera i Arnau 
i en Plana i Sagi Barba, 
Barba, salau.






L'any 1974 es va fer una altre versió de la cançó 'La Barcelonista', amb lletra de Guillermina Motta i Cardona. 

A la vi, a la va, a la vim bom va
el Barça, el Barça, el Barça, guanyarà.
Del futbol soc entusiasta jo mai deixo cap per aquí
i de tots el Barcelona és el meu club preferit
dels colors de Blau i Grana presumeixo amb ilusió
i orgullosa estic de veres de que sigui el campió.

I és que el Club del barcelona ha demostrat
que és un Club que es porta 'lali' la veritat
Jo soc barcelonista, m'encanta en Samitier, l'Alcàntara
i en Platko que és el millor porter
Carulla, Bosch i Sancho, Walter, Piera i Arnau
i en Planas i Sagibarba, Barba Salau.

Moltes festes per la tarda jo vaig al camp de les Corts
on hi juga el Barcelona que és l'equip millor de tots.
I de goig me'n cor s'omplena veient els xicots jugar
tant esportmans i tan nobles marcant gols a cada pas.
Els contraris del meu Club si estan badant
les pilotes com qui res van col·locant

Jo sóc barcelonista m'encanta en Sadurní i en Martí Filosía
que en val un potosí
Marcial, Reixach, Eladio, Pujol, Torres, Rifé,
Gallego, Dueñas, Costas, Reina i Fusté (bis).




Per saber-ne més : 
Entrada 'El Rec, Pius Rubert, Mercè Serós i el cuplet dels paraigües' en el bloc Bereshit : la reconstrucció de Barcelona i altres mons.
Article 'El cuplet "La Barcelonista" en els anys de la xiulada a l'himne espanyol' en el portal Llibertat.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada